Předškolní programy jsou jedním z typů jazykového vzdělávání, které podléhá módním trendům. Dříve bylo nemyslitelné, aby se děti už ve školce věnovali něčemu jinému než kreslení a zpívání, posléze si rodiče zvykali na kroužky angličtiny a dnes již nabízíme programy půldenní až celodenní. Jejich výhoda spočívá především v tom, že nejde o „umělou“ situaci využívání jazyka, ale o přirozené setkávání s jazykem, jako by byl něco běžně přítomného.
Během delších časových úseků se také tříbí schopnost zohlednit kontext pro volbu jazykového kódu (na lektora mluvíme anglicky, na asistentku česky) a používat jazyk ne ve formě izolovaných slovíček (apple, yellow, outside), ale jakožto komplexní vyjádření typické pro danou situaci (Help me, please.). Tyto dovednosti jsou v rámci angličtin kroužkového typu nepředatelné a jejich osvojování nastává většinou až v rámci školní docházky. S půl–/celodenní angličtinou už ve školce je používání jazyka přirozenější a osvojené dovednosti jsou rychleji využitelné v praxi.